3 chyby v brandingu

 

Branding je klíčovým prvkem úspěšného byznysu. Pomáhá vytvářet povědomí o značce at odlišit ji od konkurence. Nicméně, jako každá jiná činnost, i branding může být zdrojem chyb, které mohou negativně ovlivnit vaše podnikání. V tomto článku se podíváme na 3 nejčastější chyby, kterým byste se měli vyhnout.

 

1. NEUMÍTE JASNĚ DEFINOVAT SVOU ZNAČKU

Je důležité, abyste znali svého zákazníka a věděli, co mu chcete nabídnout. Pokud se pokusíte oslovit každého, můžete ztratit svou identitu a vaše sdělení se stane nezřetelným. Zaměřte se na specifickou skupinu zákazníků, kteří jsou pro vás nejdůležitější, a vytvořte pro ně značku, která jim bude mluvit přímo k srdci. Hodně lidí si myslí, že značka je pouze logo, ale to je tak trošku blbost. Je to mnohem, mnohem víc! Je důležité, abyste si vytvořili strategii, která vám pomůže jasně definovat to, jaká je vaše mise, poslání, kdo je váš cílový zákazník nebo v čem se odlišujete od své konkurence. To vše vám pomůže k tomu, dostat vaši značku mezi lidi, které bude opravdu zajímat.

 

2. IGNORUJETE SVÉHO CÍLOVÉHO ZÁKAZNÍKA

Každá značka by měla být postavená tak, aby oslovila TOHO svého zákazníka. Ptáte se proč? No protože, pokud nedokážete pochopit jeho potřeby a přání, bude budování značky tak trochu zbytečné.

Já se s touto chybou u své práce setkávám úplně nejčastěji. Uvedu vám příklad.

Hodně klientů se mi při tvorbě jejich brandingu snaží nenápadně podsunout to, že jejich oblíbená barva je černá, proto bych jí určitě měla zařadit i do brandových barev. Vysvětlit jim, že černá se úplně nehodí pro obchod s dětským zboží je občas náročné. Základem je opravdu pochopit to, že značku stavíte pro své zákazníky, ne pro sebe.

 

3. NEJSTE KONZISTENTNÍ

Poslední chybou, kterou mohou podnikatelé při brandingu udělat (a také ji dělají)  je nedostatečná konzistence. Vaše značka by měla být jednotná v celé řadě kanálů, včetně vašeho webu, sociálních sítí, tiskovin a produktů. Pokud budete pokaždé používat jiné fonty a barvy, může to vést ke zmatení u zákazníků a ztrátě důvěryhodnosti. Držte se proto jednotného stylu!

 

Pokud v brandingu tápete nebo byste potřebovali nějakou radu, napište mi. Ráda vám s tím pomůžu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *