Barevné dilema: Jak vybrat barvy, které prodávají

Stojíte před regálem s barvami v papírnictví a cítíte se jako dítě v cukrárně. Tolik možností! Ale pak vás přepadne panika – která z těch stovek barev je ta pravá pro váš brand?

Výběr barev pro váš brand není jen o tom, co se vám líbí (i když i to je důležité!). Je to o komunikaci, emocích a… ano, i o prodeji. Pojďme si projít, jak na to, aniž byste z toho dostali migrénu.

Pamatujte, že výběr barev není raketová věda, ale také to není jen náhodný výběr toho, co se vám zrovna líbí.

  1. Poznejte svou osobnost Představte si, že vaše značka je člověk. Je to energická fitness trenérka nebo klidný life coach? Extrovertní grafický designér nebo soustředěný účetní? Barvy by měly odrážet tuto osobnost.
  2. Pochopte psychologii barev
    • Modrá: Důvěra, klid, profesionalita. Pomyslíte na Facebook nebo LinkedIn? Není náhoda, že používají modrou.
    • Červená: Energie, vášeň, naléhavost. Vzpomeňte si na značky jako Coca-Cola nebo Netflix.
    • Zelená: Růst, zdraví, příroda. Celé ekologické hnutí není zelené jen tak pro nic za nic.
    • Žlutá: Optimismus, jasnost, teplo. Není divu, že ji používá třeba IKEA.
  3. Podívejte se na svou konkurenci Ne, nekopírujte je. Ale všimněte si, jaké barvy používají. Chcete splynout, nebo se odlišit?
  4. Testujte, testujte, testujte Nevěřte jen svým očím. Zeptejte se přátel, rodiny, potenciálních klientů. Co v nich ty barvy vyvolávají?
  5. Myslete na praktičnost Ano, neonově žlutá může být cool. Ale dokážete ji použít na text? A co tisk – nebude to stát majlant?
  6. Nebojte se vyvíjet Vzpomeňte si na Apple. Začínali s duhovým logem, dnes jsou synonymem pro elegantní jednoduchost.

Pamatujte, že výběr barev není raketová věda, ale také to není jen náhodný výběr toho, co se vám zrovna líbí. Je to o vytvoření vizuálního jazyka, který bude rezonovat s vašimi klienty a podporovat vaše podnikání.

A pokud se stále cítíte ztraceni v moři barev? Není ostuda požádat o pomoc. Koneckonců, málokdo z nás by si sám barvil vlasy před důležitou událostí, že?

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *